«خوانشِ آیینی‌فمینیستیِ اژدهاکِ بیضایی؛ جستارهایی بر یک‌اجرا»

به‌منظور برگزاری سومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی گفتگویی-تحلیلی هنر پژوهی در فَروَستِ «نظریه/اجرا/تجربه» با عنوان کتاب «دریابیگی، میرعلیرضا (۱۳۹۹) خوانشِ آیینی فمینیستیِ اژدهاکِ بیضایی؛ جستارهایی بر یک‌اجرا، تهران-شمیرانات: انتشارات دریابیگی» و از آن‌جا که این سمینار به‌صورت یک«رپرتوآرِ نقالی‌های پژوهش‌بنیان» و خوانشِ نُه «متنِ‌گفتار-اجرا» ریختار می‌یابد؛ از تمامی هنرمندان، هنرپژوهان و علاقمندان دعوت می‌شود -در مشارکت تجربه‌ی شنیداری‌دیداری به‌شرح زیر- در دومین روز از اسفندماه ۹۹ سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران خوانش-اجراسازانِ این جُنگِ پژوهش‌بنیانِ ‌نمایش‌گون را مفتخر به حضور خود سازند.

– پرولوگ به‌مثابه‌ی دیباچه/پیشگفتار/مقدمه
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار- اجرا: میرعلیرضا دریابیگی
ساعت ۱۴
– داستان از آن‌جا آغاز میشود که چالش اَبرزمانی و فرامکانیِ زایشِ «اژدهاک»، کائنات را مسخر کرده است.
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: امیرمسعود رادی
ساعت ۱۴:۳۰
– تکصدا خوانشی، چندصدایی از برخوانیِ اژدهاک
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار -اجرا: رضا بهارلو
ساعت ۱۵
– مؤلف های تئاتر پستمدرن؛ با رویکرد اجرایی به برخوانیِ اژدهاک در «بازی»، «بازی‌دیده» و «بازیسازی»؛ که بازی‌دیده را در مناقشه با بازیِ نوینِ در پیِ اندیشه ی جدیدتر به استعاره ی جنگ با هیولای درون احضار می‌نماید
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: جواد صداقت
ساعت ۱۵:۳۰
– متن در خدمت اجرا یا اجرا در خدمت متن؟
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: آرمان طیران
ساعت ۱۶

ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷ تنفس(Entr’acte)

– ایدون باد راه های رفته ی با هوده! تحلیل فمنیستی-آیینی از اجرای نمایش اژدهاک به‌کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: سعید نیکورزم
ساعت ۱۷
– نمایشی بر گستره ی تاریکی
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: شهراد قدیری
ساعت ۱۷:۳۰
– و «من» هنوز زنده ام!
نویسنده و بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: سارا مقدم
ساعت ۱۸
– واکاویِ ساختمایه های دراماتورژیکِ اژدهاکِ بیضایی با خوانشِ چندازگیِ کارکردِ نگره های فمینیستی-آیینی در اجرا و چگونگیِ کارکردِ شیوه اجراییِ نظریه‌برشتی بر بنیانِ نظریه ی دریافت و واکنشِ مخاطب
بازی‌سازِ متنِ‌گفتار-اجرا: میرعلیرضا دریابیگی
ساعت ۱۸:۳۰
– گفتگوی تخصصی-تحلیلی-پژوهشی
با حضور دانشگاهیان تئاتر
ساعت ۱۹

ساعت ۲۰ پایان

لینک تهیه بلیط :https://www.tiwall.com/p/azhdehak5

 

Feministic-Ritualistic Study on Azhidehak by Beyzai; Research on A Performance”

“A Repertoire of Nine Lecture Performance; Research Basis Minstrelsies/Narrations”

 

Sat. 20 Feb 2021, 2:00 pm – 8:00 pm

Persian Gulf hall, Niavaran Cultural Center, Tehran, IRAN

 

Foreword- Prologue- Introduction

Lecturer and Performer: Dr. Mir Alireza Daryabeygi

2:00 pm

The Story Begins When the Challenge of Super-temporal and Transcendental Birth of Azhidehak Conquers the Universe

Lecturer and Performer: Amirmasoud Radi

2:30 pm

A Monophonic Study as a Polyphonic Reciting of Azhidehak

Lecturer and Performer: Reza Baharloo

3:00 pm

Elements of Post Modern Theatre with Performance Approach to Reciting Azhidehak On “the Performer”, “Audience” and “Creator of Performance” Which in a Conflict with A Modern Play Calls the “Audience” to a More Novel Notion upon the Metaphor of Battle with the Monster Inside

Lecturer and Performer: Javad Sedaghat

3:30 pm

Play Serving the Performance, or Performance Serving Play

Lecturer and Performer: Arman Tayaran

4:00 pm

Entr’acte

4:30 – 5:00 pm

Praise upon the Valorous Taken Roads! A Ritualistic-Feministic Analysis
Azhidehak Directed by Mir Alireza Daryabeygi

Lecturer and Performer: Saeed Nikoorazm

5:00 pm

A Play in Broad Darkness

Lecturer and Performer: Shahrad Ghadiri

5:30 pm

And “I” Am Still Alive

Lecturer and Performer: Sara Moghadam

6:00 pm

Analysis of Dramaturgic Structural Elements of Beyzai’s Azhidehak by Study of the Functions of Ritualistic-Feministic Perceptions in Performance and the Process in Which Performance Methods of Brechtian Theory Operate on the Basis of Audience Reception and Reaction Theory

Lecturer and Performer: Dr. Mir Alireza Daryabeygi

6:30 pm

Discourse Analysis

7:00 pm

The End

8:00 pm

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *